Tuesday, March 25, 2014

រូបសញ្ញាគឺជាអ្វី?

រូបសញ្ញាគឺជាឈ្មោះសម្រាប់ទស្សនៈនៃការសិក្សាអប់រំនិងក្រុមគ្រួសារបន្តវិវត្តនៃភាសាសរសេរកម្មវិធីមួយដែ
លជួយ
ដល់ការសម្រេចគោលដៅក្នុងរបស់ខ្លួន។
ឧទាហរណ៍
     -
ហារ៉ូល Abelson
      -
ផ្លែប៉ោមរូបសញ្ញា, 1982
សេចក្តីថ្លែងការណ៍នេះបានសង្ខេបទិដ្ឋភាពជាមូលដ្ឋានពីរនៃរូបសញ្ញាហើយដាក់ពួកវានៅក្នុងលំដាប់ត្រឹម
ត្រូវ។ បរិស្ថានសរសេរកម្មវិធីរូបសញ្ញាដែលបានធ្វើក្នុងរយៈពេល 28 ឆ្នាំត្រូវបានចាក់ឫសនៅក្នុងទស្សនៈអប់រំ​ អ្នកស្ថាបនានិយម (constructivist) និងត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីគាំទ្រដល់ការរៀនសូត្រស្ថាបនា។ Constructivism ចាត់ចំណេះដឹងដូចជាកំពុងត្រូវបានបង្កើតដោយអ្នកសិក្សាក្នុងគំនិតផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេតាមរយៈការទំ
នាក់ទំនងជាមួយមនុស្សដទៃទៀតនិងពិភពលោកជុំវិញពួកគេទ្រឹស្តីនេះគឺត្រូវបានភ្ជាប់យ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយលោក Jean ច្រើនបំផុ Piageដែលជាចិត្តវិទូស្វ៊ីសដែលបានចំណាយពេលជាច្រើនទសវត្សរ៍សិក្សានិងចងក្រងឯកសារស្តីពីដំណើ
រការសិក្សារបស់កុមារវ័យក្មេង។
នៅក្នុងការចាប់ផ្តើម
ភាសាសរសេរកម្មវិធី រូបសញ្ញា , ភាសា នៃ ការនិយាយលុលឭ មួយ ត្រូវបានរៀបចំឡើង ជាឧបករណ៍ សម្រាប់ រៀន មួយ។ លក្ខណៈពិសេសរបស់វា - ម៉ូឌុល ផ្នែកបន្ថែម អន្តរកម្ម និង ភាពបត់បែន - តាម ពី គោលដៅ នេះ។សម្រាប់មនុស្សភាគច្រើន រៀន រូបសញ្ញា គឺមិនមែន ជាទីបញ្ចប់ទេ ហើយ ការសរសេរកម្មវិធី គឺតែងតែ អំពី អ្វីមួយ។ សកម្មភាព ស្លាកសញ្ញា សរសេរកម្មវិធី គឺស្ថិតនៅក្នុង គណិតវិទ្យា , ភាសា តន្ត្រី មនុស្សយន្ត ទូរគមនាគមន៍ និងវិទ្យាសាស្រ្ត ។ វាត្រូវបានប្រើ ដើម្បីធ្វើការអភិវឌ្ឍ ពិសោធន៏ និងដើម្បី បង្កើត ការបង្ហាញ ពហុព័ត៌មាន ។ រូបសញ្ញា ត្រូវបានរចនាឡើង ឱ្យមាន មួយថា: « កម្រិត ទាបនិង ពិដាន នោះទេ "
វាគឺជាការ ចូលដំណើរការបាន ដើម្បី សុខភាព រួមទាំង កូនក្មេង ហើយក៏ គាំទ្រ ការរុករករ៉ែ ស្មុគ្រស្មាញ និងគម្រោង ស្មុគ្រស្មាញ ដោយអ្នកប្រើ ដែលមានបទពិសោធន៍ ។ការ បរិស្ថាន រូបសញ្ញា ពេញនិយម ភាគច្រើនបាន ជាប់ពាក់ព័ន្ធនឹង ការ សត្វអណ្តើ ដើមឡើយ ជា សត្វ មនុស្សយន្ត ដែល អង្គុយ នៅលើឥដ្ឋ ហើយអាចនឹងត្រូវ បានដឹកនាំ ដើម្បីផ្លាស់ទី នៅជុំវិញ ដោយវាយបញ្ចូល ពាក្យបញ្ជា នៅក្នុង កុំព្យូទ័ររបស់អ្នក។ ឆាប់ សត្វអណ្តើក បានផ្លាស់ទីលំនៅ ទៅ អេក្រង់ កុំព្យូទ័រ ក្រាហ្វិក ដែលជាកន្លែងដែល វាត្រូវបានប្រើ ដើម្បីគូរ រាង រចនាម៉ូដ និងរូបភាព ។ប្រភេទសត្វ អណ្តើក មួយចំនួន អាចផ្លាស់ប្តូរ រូបរាង ទៅជា សត្វបក្សី រថយន្ត យន្តហោះ ឬ អ្វីក៏ដោយ អ្នករចនាម៉ូដ បាន ជ្រើសរើស ដើម្បីធ្វើឱ្យ ពួកគេ។ នៅក្នុងការ រូបសញ្ញា បរិស្ថាន ជាមួយនឹងការ អណ្តើក ដូច ជាច្រើន ឬ " sprites " ដូចដែលពួកវា ត្រូវបាន គេហៅថា ពេលខ្លះ ចលនា យ៉ាងល្អិតល្អន់ និងហ្គេម ត្រូវបានបង្កើត ។
ចេញទៅក្នុងពិភពលោក
ការរីករាលដាលនៃការប្រើប្រាស់បានចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងការរូបសញ្ញាវត្តមានរបស់កុំព្យូទ័រផ្ទាល់ខ្លួន
ក្នុងអំឡុងចុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 1970 ការព្យាបាលវិធីរូបសញ្ញាបានបង្កើតក្រុមកំណែនៃរូបសញ្ញាសំរាប់ពីរម៉ាស៊ីន: ការក្រុមហ៊ុន Apple II និងឧបករណ៍រដ្ឋតិចសាស់អង្គការតម្លាភាព 99/4 រូបសញ្ញាភាសារបស់វាគឺស្រដៀងគ្នានៅក្នុងកំណែទាំងពីរប៉ុន្តែផ្នែករឹងវីដេអូហ្គេមរបស់អង្គការតម្លា
ភាព 99/4 ផ្តល់ប្រាក់កម្ចីខ្លួនវាទៅនឹងគម្រោងសកម្មភាពតម្រង់ទិសខណៈពេលដែលកំណែក្រុមហ៊ុន Apple គឺល្អបំផុតដើម្បីក្រាហ្វិកអណ្តើកនិងគម្រោងភាសា។ ក្នុងឆ្នាំ 1980 គម្រោងសាកល្បងមួយដែលឧបត្ថម្ភដោយការព្យាបាលវិធីនិងរដ្ឋ Texas ឧបករណ៍ត្រូវបានចាប់ផ្តើមនៅសាលា Lamplighter រស់នៅក្នុងទីក្រុង Dallas រដ្ឋ Texas ជាមួយនឹងកុំព្យូទ័រចំនួន 50 និង 450 ប្រជាជនសិស្ស។ នៅពេលជាមួយគ្នានេះកុំព្យូទ័រនៅក្នុងសាលាត្រូវបានផ្តួចផ្តើមគម្រោងដោយញូវយ៉កបណ្ឌិត្យសភា
វិទ្យាសាស្ត្រនិងសាលារៀនសហគមន៍ 2, 3 និងទី 9 នៅទីក្រុងញូវយ៉កនិងគាំទ្រដោយរដ្ឋតិចសាស់ឧបករណ៍និងការព្យាបាលវិធី។ ដប់ពីរអង្គការតម្លាភាព 99/4 កុំព្យូទ័រត្រូវបានគេដាក់នៅក្នុងរយៈពេលប្រាំមួយសាលាសាធារណៈទីក្រុងញូវយ៉ក។ ទាំងនេះត្រូវបានគេក្រោយមកបានចូលបម្រើការងារដោយមួយចំនួនរបស់ក្រុមហ៊ុន Apple iis

0 comments:

Post a Comment